Spät
Informačné vzdelávanie
Obsah informačného vzdelávania bezprostredne súvisí s určením požiadaviek na informačnú gramotnosť. Model informačnej gramotnosti, ktorý vznikol na pôde britskej asociácie knižníc Society of College, National and Univerzity Libraries (SCONUL) opisuje jej sedem hlavných zručností (pilierov) nasledovne:
- schopnosť uvedomiť si potrebu informácií
- schopnosť rozlíšiť spôsoby, akými možno prekonať informačný problém
- schopnosť vytvoriť stratégiu pre nájdenie informácie
- schopnosť nájsť a získať informácie
- schopnosť porovnať a hodnotiť informácie získané z rozličných zdrojov
- schopnosť organizovať, aplikovať a sprostredkovať informácie iným (ľuďom) spôsobom vhodným k situácii
- schopnosť syntetizovať a stavať na existujúcej informácii, prispieť k tvorbe nových poznatkov (Information Skills in Higher Education, 2004)
Viac: Informačné vzdelávanie v podmienkach vysokých škôl, s. 10